Bara en trygghet för dig

Det är helt sjukt .. Att gå från att ha det okej till att bli helt tom på bara några minuter ..
Jag fattar det inte .. Hur kan det ta över ens kropp på det viset utan att man kan påverka det :/
Det är precis som att tryggheten är större än kärleken och att det är det man så ledsamt lämnar.
Tryggheten att ha någon där ..
Men jag då som har min sambo bosatt på gotland 9 månader på ett år ? Är det kärleken vi lämnar eller tryggheten ?
Vi har haft det relativt den senast tiden. Att bo tillsammans varje dag i 1,5 år sen bara träffas ca. 5 veckor på snart 9 månader har varit en pröving för oss. Sen fick jag veta att han hade kommit in på en skola till att läsa till behandlingsassistent som han jobbar som.. Studietiden är på 2 år. Vilket betyder att vi kommer att träffas två veckor var sjätte vecka i 2 år till .. Det var jag som hade problem med det från början och kände ensamheten gnaga på mina armar men jag tog mig igenom det. Vi flyttade till ett hus i Veberöd och bara några dagar efter fick han jobbet och åkte. Där stod jag med allt ansvar för huset och hundarna ...
Eftersom att jag inte mådde bra själv så fick jag tag på en stor takvåning i Trelleborg till oss som vi flyttade in i för bara en vecka sen. Jag är från Trelleborg så jag har familj och vänner där. Där finns ingen ensamhet. Men istället kände min sambo sig inte hemma där, utan att ens ha kommit dit och känt efter. I natt ringde han och sa att det inte är lönt att lägga ner mer tid på oss.
Hela min värld bara stannade ... Jag visste att det va på väg men trodde ändå inte på det.
Nu står jag här än en gång med en stor 4a och en saftig hyra .. Hundarna också ..
Det är så enkelt att ge mig allt ansvar för jag har ju inget annat val än att ta hand om det.
Jag har inte varit världens bästa i vårt förhållande men jag förtjänar väl lite mer respekt än såhär ?
Jag förstår bara inte för jag skulle aldrig kunna göra såhär ..
Förhoppningsvis har jag lärt mig något av detta.
Nu är det jag och hundarna som gäller.



Kommentarer
Postat av: Ken

En del människor tror att hålla ut gör en stark, men ibland är det att släppa taget.Styrka kommer inte från att vinna. Din kamp utvecklar din styrka. När du går igenom svårigheter och beslutar att inte inte ge upp, det är styrka.. Tänk så ist så ska du se allt löser sig.. Kram

2009-09-12 @ 13:56:00
Postat av: emelie

Håller med Ken här nedan.

Även om det inte löser så mycket för dig, så finns vi här, ca 50 mil ifrån dig & stöttar dig. Du är välkommen när du vill!

Postat av: Sandra

Tack ni underbara. Era ord betyder massor för mig.

Jag ska försöka tänka så Ken, Tack :)

Och Emelie, jag kommer snart och hälsar på. Tänkte komma i slutet av månaden om det går bra. Hoppas att ni är friska då :)

2009-09-12 @ 23:57:49
Postat av: cici

USch för står inte hur du orkar :(

2009-12-11 @ 12:51:44
URL: http://cery.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback