Vila i frid Therese Johansson Rojo

Jag vet att jag är slarvig med mitt bloggande, ska försöka bättra mig.

Det som fick mig att skriva idag är pga. mordet på Therese Johansson Rojo.
Jag hittade en blogg som hennes bästa kompisar har gjort och man kan inte bli annat än tårögd när man läser deras inlägg.
Therese blev bara 15år. Hon blev mördad natten till den 7e juni 2009, 10 dagar innan hennes 16åriga födelsedag.
Mördaren Tim Vrågård 16år och hans flickvän Tove Lind 16år hade planerat mordet i veckor.
Enligt vissa källor hade Tim varit otrogen mot Tove med Therese och det enda sättet Tove kunde förlåta honom var om han tog Thereses liv.
Tim Vrågård utförde mordet då Tove hetsat honom till det.
Han ströp Therese till döds ..

Åtal mot Tim Vrågård och den medmisstänkta Tove Lind kommer att väckas på fredag och rättegången inleds tolv dagar senare, den 19 augusti i Södertörns tingsrätt. De kommer att åtalas för mord respektive anstiftan till mord. Rättegången beräknas ta 4 dagar

Alltså jag har sjukt svårt att förstå att någonting kan driva en människa till att ta livet av någon. Jag kan fan inte fatta det.
Jag som säkert många andra känner ett väldigt starkt hat till dom som gjorde detta.
Dom kommer aldrig kunna gå ut på gatorna igen som vanligt folk .. Dom är mördare för fan, och 16 år gamla .. Helt sjukt.
Jag tror fatiskt att dom kommer att ta sina liv så småningom. Hade jag varit dom så hade jag gjort det.

                               

                   
Tim Vrågård och Tove Lind
(klicka för större bilder)




                                                                                        
  Therese Johansson Rojo  





                                               
Vila i frid




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback